Start digitalisering med en Webshop

At implementere en Webshop succesfuldt kan have en positiv effekt på flere områder og kan starte nye forretnings initiativer. Med en Odoo Webshop er dette ligetil og du er derudover fremtid sikret, med mulighed for trinvis udvidelse. Dette er gjort endnu lettere med hjælp fra offentlige tilskud.
27. januar 2023 af
Start digitalisering med en Webshop
FlexERP ApS, István Kürtösi

 

Digitalisering har været et stort fokus de sidste år og har haft en stor indflydelse i flere aspekter af vores liv. Dette kan især mærkes på den kæmpe tilgang af Webshops, som har gjort det lettere end nogensinde at både købe og sælge. Denne trend er svær at undgå så i stedet for at modstå den, skal man overveje af omfavne den. I den danske kultur er det digitale dog så stor en indflydelse, at der aldrig har været flere hjælpemidler end nogensinde før: se billedet ovenfor. (Ressource: https://www.statista.com/statistics/1042743/worldwide-digital-competitiveness-rankings-by-country/)

I denne sammenhæng kan man kigge på ERP systemer som en helhed. Disse systemer gør det muligt at håndtere flere forretningsprocesser og samtidig samle alt informationen i et enkelt system. Om det er Salg, Lager, Regnskab Produktion osv.

Meningen med sådan en løsning, er at forbinde alle afdelinger i en virksomhed. Heriblandt at sørge for let kommunikation men også gøre data tilgængeligt hvor det skal bruges. F.eks. at sørge for at man ikke sælger en vare man ikke har på lager i sin Webshop, ved at forbinde de to dele. Ledelse har også mulighed for at skabe sig et bedre overblik og anvende mere komplekse rapporter. Hvis dette lyder kompliceret står vi til rådighed for at hjælpe med at komme i gang med sådan en opsætning.

I starten af indlægget blev der nævnt ”Mulighed for trinvis udvidelse”. En virksomhed kan f.eks. udvide med en ny salgskanal igennem en Webshop, og stadig bibeholde deres eksisterende processor, uden at der skal ændres noget. Du kan f.eks. begynde med en Webshop og senere tilføje håndtering af fakturering og lager. På denne måde får jeres virksomhed en Webshop, en base for et ERP system og starten på digitaliseringen af jeres virksomhed.

Her bruger vi Odoo’s ERP system, som vi kan hjælpe med at implementer. Systemet er blevet opbygget over de sidste 15 år og kom frem da online salg og service begyndte at blive en norm. Når man tænker ERP kommer systemer som SAP, Oracle og Navision til tankerne, men disse systemer kom på markedet i en tid hvor online salg ikke var kommet frem endnu. Derfor er disse systemer mindre fleksible når det gælder online salg. Odoo systemet kræver færre ressourcer at starte på og er let tilgængeligt siden det er Cloud baseret. Dette gør det let for en mindre virksomhed at anskaffe et system som Odoo, som ikke var muligt for 10 år siden.

Systemet koster 250 kr. om måneden pr. bruger. Dette kan i selvfølgelig altid selv sætte op, men ellers står vi til rådighed. Vores priser kan findes i det nedenstående link.

Som sidste del vil vi nævne den tilskudsordning i kan få gavn af, til at starte på digitaliseringen af jeres virksomhed. Dette kan i læse yderligere om i linket.