Mailalias

Opret mailaliasser og få samlet kommunikationen ét sted!
16. december 2017 af
Mailalias
FlexERP ApS, Lærke Hedegaard Mathiasen

 

Bruger du alt for meget tid på at lede indbakken igennem, for at finde svaret på det tilbud du sendte til din kunde i forrige uge? Så bør du måske anvende mailaliasser i Odoo. Med mailaliasser tilføjes emailkorrespondance automatisk til Odoo, så alt post om samme emne er at finde det samme sted. Det kunne fx dreje sig om opgaver, tilbud eller medarbejdere. Afhængigt af hvordan man anvender Følger-funktionen i Odoo, kan følgere af en fortegnelse også modtage al korrespondance.

Odoo mailalias


I ovenstående eksempel er indholdet i den røde firkant en indgående email sendt til et mailalias, og indholdet i den grønne firkant er svaret på den indgående email. I dette tilfælde bliver alle emails sendt til og fra mailaliasset vedhæftet chatter-funktionen på et givent projekt. Begge dele registreres altså inde i Odoo, så al korrespondance er samlet ét sted.

Det tekniske

Et mailalias fungerer ved, at man opretter en catch-all emailadresse, som opfanger alle de emails, der sendes til adresser, som ikke eksisterer på dit domæne. Derefter oprettes et mailalias for hver af de *fortegnelser*, man ønsker at samle korrespondancen for. Når man efterfølgende sender en email til mailaliasset, opfanges den af catch-all emailen, og på baggrund af aliasset kan Odoo tilføje emailen til den korrekte fortegnelse. Selve emailens indhold vil fremgå af fortegnelsens Chatter (i bunden), og eventuelle vedhæftninger vedhæftes i toppen.

Odoo mailalias

Sådan kommer du i gang

Kunne du tænke dig at høre mere om mulighederne for at anvende mailaliasser i din virksomhed, så kontakt os endelig. Vi hjælper dig med at kigge på jeres arbejdsrutiner og vurderer, hvordan mailaliasser kan anvendes bedst muligt.