Bilagsscan

Alle oplysninger scannes og indlæses automatisk i Odoo

Bruger du uforholdsmæssig meget tid på administration? Så kan vi nu i samarbejde med Niova IT og Bilagscan tilbyde en løsning, som letter arbejdet med kreditorhåndtering betydeligt.

 

Sådan fungerer det

Først og fremmest installeres og opsættes et nyt modul til bilagsscan. Ved opsætningen genereres en unik mailadresse, hvortil din virksomhed skal sende alle leverandørfakturaer og -bilag. Inden for 24 timer løftes alle relevante oplysninger fra bilaget og sendes direkte ind i Odoo, hvor en leverandørfakturakladde automatisk oprettes.

Odoo CMS - et stort billede

Bilagslinjerne scannes én for én, og du henter dem nemt ned i dine fakturalinjer i Odoo.


Under menupunktet 'Værdier' fremgår nogle kontroltal, så du har et enkelt overblik over, om beløbene stemmer mellem din faktura i Odoo og det scannede bilag.

Odoo - prøve 1 i tre kolonner

Før

De scannede fakturalinjer er endnu ikke hentet ned på fakturaen i Odoo. Derfor er der en difference mellem Odoo og bilaget på $25, hvilket angives som en kontrolværdi.

Odoo - prøve 2 i tre kolonner

Efter

De scannede fakturalinjer er hentet ned på fakturaen i Odoo. Da der er overensstemmelse mellem den angivne værdi i Odoo og på bilaget, er der ikke længere nogen difference i kontrolværdien.

Du har tilmed mulighed for på den enkelte leverandør at angive en standard udgiftskonto, som deres fakturaer skal bogføres på. Dermed foreslår Odoo automatisk den konto, når de scannede linjer hentes ned på fakturaen. Standardkontoen kan naturligvis altid ændres på fakturaen, inden du bogfører den.

I stedet for en masse tastearbejde skal du nu blot kontrollere de scannede linjer og validere fakturaen. 

Kontakt os endelig hvis du ønsker at høre mere om bilagsscan, priser eller kommende tillægsmoduler.  

Ønsker du at skære ned på det administrative arbejde?

Vi hjælper dig med installation og opsætning!