Sådan fungerer det:
Odoo CMS gør det nemt for alle at opbygge og administrere en hjemmeside. Hjemmesiden opbygges med blokke ud fra træk-og-slip princippet, og der kan vælges mellem mange forskellige. Man markerer blot en blok, trækker den til den ønskede placering og slipper. Derefter er rammerne sat for sektionen, som blot udfyldes med tekst og billeder.
Tekst- og billedboksene kommer i mange forskellige udgaver, så boksene simplificerer designprocessen frem for at begrænse den. Layoutet bliver aldrig en standardløsning, og der er rig mulighed for at lave en hjemmeside, der matcher virksomhedens grafiske profil. Hjemmesideværktøjet er nemt og intuitivt at anvende, og det kræver derfor ikke forudgående kendskab til design af hjemmesider, før man kan anvende det.
Fuld integration med Odoo:
Den helt store fordel ved at anvende Odoos indbyggede hjemmesidefunktion er, at hjemmesiden fungerer i forlængelse af Odoos øvrige funktioner. For eksempel:
-
Placeres henvendelser gennem kontaktformularen automatisk som en Mulighed i din CRM pipeline
-
Kan besøgende tilmelde sig virksomhedens nyhedsbrev gennem hjemmesiden, hvorved de automatisk skrives på maillisten, der er oprettet i modulet Masseforsendelser
-
Produceres der salgsordrer i modulet Salg, når der afgives bestillinger gennem webshoppen
De daglige arbejdsgange forenkles betragteligt, når hjemmesiden kommunikerer direkte med resten af systemet. Foruden udgifterne til hjemmesidehosting hos en ekstern udbyder er der altså også penge at spare på den daglige drift i form af virksomhedsoptimeringer ved at gøre brug af en hjemmeside i Odoo.
Alt det praktiske - gjort enkelt:
For at drive en hjemmeside, der tjener som et aktiv for virksomheden, er der flere fundamentale ting, der skal være styr på. For eksempel er det en god idé at søgemaskineoptimere samt arbejde med statistikker for trafikken på hjemmesiden. I Odoo er dette gjort nemt, da der er indbygget værktøjer til begge dele. Ved hjælp af en direkte forbindelse mellem Odoo og Google Analytics kan de mest væsentlige statistikker hentes ind i Odoo, hvor man kan arbejde videre med dem. Derudover er der i hjemmesiden et godt værktøj til arbejdet med søgemaskineoptimering:
Odoo er desuden programmeret til automatisk at optimere den tekniske del af hjemmesidens indhold, blandt andet ved hjælp af billedkomprimering, hurtigere sideindlæsning, billedskalering til mobile enheder etc., som alt sammen er noget Google vægter højt, når en hjemmeside skal rangeres. Dette understreger igen Odoos brugervenlighed, da man sagtens kan arbejde med søgemaskineoptimering i Odoo uden forudgående erfaring på området.
Ekstra funktioner i Enterprise
-
Mange flere designmuligheder/bokse til opsætning.
Skal du i gang med din hjemmeside i Odoo?
Anvender du allerede Odoo i din virksomhed, er det bare at gå i gang. Alt du skal bruge er inkluderet i dit Odoo abonnement.
Har du brug for gode råd eller vejledning inden du starter, så kontakt os endelig, så hjælper vi dig godt igang med at designe din hjemmeside.
Er du endnu ikke begyndt at bruge Odoo, kan du læse mere om systemet her.
Du er også velkommen til at kontakte os for en uddybende samtale om Odoo og alle dets muligheder.